Saturday 5 March 2022

 

سخنرانی‌های زنان برجسته سیاسی و حقوق‌بشری در اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن

 

 

سخنرانی‌های تعدادی از شخصیت‌های برجسته سیاسی و حقوق بشری در اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت

روز زن-96 

هله تورنینگ - اشمیت ـ نخست‌وزیر دانمارک (۲۰۱۵ - ۲۰۱۱)

خیلی خوشحالم که شما را می‌بینم افتخار بسیار بزرگی است که با شما هستم من در دانمارک بزرگ شدم جایی که آزادی داشتم. من با زن‌ستیزی مواجه شدم ولی هرگز نیاز نبود اون شجاعتی را به خرج بدهم که زنان ایران نیاز داشتند. من اینجا هستم تا به شما بگویم شما نه فقط نحوه رفتار با زنان را تغییر خواهید داد بلکه با مبارزه شما کشورتان یک آینده جدید را آغاز می‌کند و الهام‌بخش زنان جهان خواهد بود.
زنان ایران خودشان را شناختند و می‌دانند حقوقشان وقتی محقق می‌شود که یک تغییر واقعی به‌وجود بیاید و به حقوق‌شان دسترسی پیدا نمی‌کنند مگر بعد از تغییر این رژیم.
بسیاری از زنان ایران به‌خاطر مشارکت در تغییر این رژیم به‌شهادت رسیدند. می‌دانیم که اکثریت زنانی که شهید شدند از زنان مدافع سازمان مجاهدین بودند. بسیار چشمگیر است که یک اپوزیسیون دمکراتیک تحت رهبری یک قهرمان مسلمان قرار دارد با یک برنامه ده ماده‌ای و این برنامه فقط برای ایران نیست بلکه می‌تواند به یک الگو برای جامعه جهانی قرار گیرد و امروز بسیار مهم است که تمام زنان همبستگی خودشان را با زنان ایرانی نشان دهند.

 

روز زن-92 

خانم اورشکا باچوونیک یانشا - همسر نخست‌وزیر اسلوونی

افتخار بزرگ است که در این کنفرانس هستم تحت رهبری عالی خانم رجوی، خانم رجوی با چالشهای زیادی مواجه بوده من درود می‌فرستم به خانم رجوی.
زنان مقاومت کلیدی داشتند در مقاومت ایران. زنان ایران پیشتاز مبارزه علیه رژیم آخوندی بوده‌اند.
ما زنان در سراسر جهان به آنها افتخار می‌کنیم.
رژیم جمهوری اسلامی حقوق آنها را پایمال می‌کند و اصلی‌ترین قربانی رژیم هستند.
آنها از فعالیت‌های هنری منع شده‌اند به اتهام بدحجابی خشونت‌های زیادی علیه زنان در زندانها اعمال می‌شود.
می‌خواهم از برنامه امروز استفاده کنم و پیام به غرب بفرستم که ما در مقابل رژیم باید بایستیم که حقوق زنان را پایمال می‌کند.

روز زن-93 

ریتا زوسموت - رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان به مدت ۱۰سال

خیلی ممنون به همه شما درود می‌فرستم که اینجا با ما هستید به تنهایی نمی‌توانیم کاری را پیش ببریم.
بحث بر سر زنان نیست بلکه بحث یک فرهنگ در جامعه است که باید این سرکوب را از بین ببریم اینجا نیاز نیست کسی به ما درس بدهد.
در یک جنگ بسیار خونین و سرکوبگرانه اینجا در اروپا هستیم.
دورانی نیست که الآن تسلیم بشویم باید علیه جنگ اقدام کنیم نقش ما ضروری است تا چهره زنان را در همه شهرها به نمایش بگذاریم ما تسلیم نمی‌شویم برای برابری و این‌که جهان را به جلو ببریم.
ما دیدیم که زنان در اشرف و الآن اشرف۳ که مقاومت کردند و اشرف۳ را ساختند این انسانها از اتفاقات عجیب‌ و غریبی عبور کردند. زنان ایرانی این قدرت را دارند و به ما قدرت می‌دهند.
حالا می خواهم به یک زن والا که قدرتمند و قابل تقدیر است مریم رجوی، او هم‌چنان راه خودش را می‌رود. کتابش را به شما نشان می‌دهم و این خیلی مهم است او می‌خواهد یک دمکراسی را ایجاد کند آن هم نه شبیه غرب در یک کشور مسلمان خیلی‌ها می‌گویند اصلاً این کار عملی نیست. اینها افراد پیشتاز هستند یک شخصیت رهبری کننده که باید قبل از هر چیز به خودش اعتماد به‌نفس داشته باشد و این چیزی است که همه بشریت به آن نیاز دارند تا جهانی اینچنین در آینده به‌وجود بیاید. من از قدرت رهبری زنان شگفت‌زده هستم.
خانم رجوی برای زنان ایران الهام‌بخش بوده او از ابتلائات زیادی عبور کرده از قدرت زیادی برخوردار است.
کاری که خانم رجوی می‌کند به اصل اسلام و هدف آن بر می‌گرداند. از نظر من دنبال کسانی باید گشت که برای مبارزه علیه بنیادگرایی به‌پا‌می‌خیزند در غیراین صورت امکان ندارد بدون یک هدایت و همبستگی ادامه بدهیم.

 

روز زن-95 

آنگره کرامپ کارنبائر - وزیر دفاع آلمان تا دسامبر ۲۰۲۱

حقوق زنان یعنی حقوق‌بشر شما در ایران هر روز این را درک می‌کنید. آنها برداشت خودشان را از اسلام دارند، این نظام بنیادگرا حقوق‌بشر را بنا‌به‌خواست خودشان تعبیر می‌کنند.
این کنفرانس می‌تواند در سطح بین‌الملل تاثیر‌گذار باشد.
زنان ایران به ما الهام بخشیدند.
یک الگویی هست خانم مریم رجوی با برنامه ده ماده‌ای ایران آزاد که بر اساس آن مردان و زنان در کنار هم خواهند بود. دیگر جایی برای بنیادگرایی وجود ندارد ما در اروپا و آلمان باید از زنان قدرتمند در ایران بی‌چون و چرا، از حقوق‌شان حمایت کنیم و قبل از هر چیز به آنها کمک کنیم که ایران را به یک کشور آزاد و برابر تبدیل کنند.
شما با این اجلاس که ایجاد کردید نقش جدی داشته‌اید که بنیادگرایی را کنار بزنید تا ایران به یک کشور آزاد برای زنان ایران تبدیل شود کشوری که سر انجام از بنیادگرایی رها بشود.

 

روز زن-9 

اینگرید بتانکور - کاندیدای ریاست‌جمهوری کلمبیا

زنان عزیز اشرفی در اشرف۳ خواهران گرامی در سراسر جهان و مریم گرامی!
با احساسات عمیق با شما صحبت می‌کنم.
این‌جا از شهر خودم با شما صحبت می‌کنم و در همین جا به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری با شما صحبت می‌کنم.
و این روزها در اوکراین نمونه خاصی از تجاوز به حقوق زنان را شاهد هستیم. ما امروز همه اینجا هستیم چون مبارزان برای آزادی هستیم و می‌دانیم وقتی زنان در امنیت نباشند هیچ‌کس در امنیت به سر نمی‌برد وقتی ما زنان برای حقوق‌مان مبارزه می‌کنیم برای جهانی مبارزه می‌کنیم برای برابری و آزادی و دمکراسی.
امروز ما باید مکث کنیم و بررسی کنیم که خواهرانمان در ایران چه موفقیتهایی دست داشتند. امروز این زنان جوان به نسل‌های قبلی پیوستند و پرچم مبارزه با استبداد را به دست گرفتند. می‌دانند نباید تسلیم شد و هیچ راهی برای مماشات وجود ندارد. زنان ایران نتیجه‌گیری بسیار مهمی کردند آنها فقط در شرایطی به حقوق خودشان می‌رسند که به تغییر رژیم موفق شوند. آنها برای پیشبرد اهدافشان باید در تمام سطوح این مقاومت نقش داشته باشند از جمله در رهبری سیاسی هزاران تن از زنان در ایران اعدام شدند و تعداد بیشتری شکنجه شدند و من امروز به زنان مقاوم در اشرف۳ درود می‌فرستم.
زنان از ابتدا پذیرفتند تا مسئولیتهای خودشان را به عهده بگیرند و از این هم بالاتر رفتند و در بالاترین سطوح رهبری پیش رفتند. نقش آنها در تمام سطح مستلزم مشارکت تمام‌عیار مردان بود. همه می‌دانیم که این امکان‌پذیر نبود بدون رهبری خانم مریم رجوی.
وقتی روز جهانی زن را گرامی می‌داریم باید یک جایگاه ویژه برای بزرگداشت خانم رجوی اختصاص دهیم به‌خاطر رهبری و قدرت و جذبه‌اش. خانم رجوی مقاومت ایران را ارتقا داد به نوعی از ارتش مقاومت که رژیم آخوندی از آن وحشت دارد. یک جنبش سیاسی آزادیخواه که مبارزه می‌کند بر اساس اصول و ارزشهای مشخص که با کلامش قلبهای زنان و مردان ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا جایی که امروز سازمان مجاهدین خلق ایران به‌رسمیت شناخته شده و سراسر جهان به آن احترام می‌گذارند مقاومت ایران امروز پیشتاز برابری و آزادی و صلح دارد. با خانم رجوی مقاومت ایران جایگاه مشخص دارد در میزهای سیاستهای جهان. همه گوش فرا می‌دهند به مریم رجوی و برنامه ده ماده او و همان عظمتی که شایسته این کشور است چون او اثبات کرده که زنان می‌توانند رهبری کنند یک مبارزه واقعی را علیه الگوی تروریسم در عصر ما.
چیزی که تکان‌دهنده است این است که مریم رجوی نوری را انداخت روی هزاران زن مبارز که فراموش شده بودند. ما در مورد تک ستاره صحبت نمی‌کنیم ما از نسلی صحبت می‌کنیم که مبارزه کردند ماند صبا که گفت تا آخرش می‌ایستیم و تا آخر ادامه خواهیم داد. بیایید توجه کنیم به تعداد فزاینده کانونهای شورشی زن در ایران که بیش از پیش فعال شدند و شجاع هستند.

 

روز زن-7 

میمی کودلی - وزیر دفاع آلبانی (۲۰۱۷) نایب‌رئیس مجمع پارلمانی ناتو

باید به‌خاطر بسپاریم که آن چیزی که برای زنان مطرح است شرکت دررهبری کشورها است و این برای آنها مهم است.
جمهوری اسلامی یک دیکتاتوری مذهبی است که سرکوب زیادی را اعمال کرده و فقدان رهبری زنان مشهود است.
شرکت زنان در مناصب حساس که بسیار اهمیت دارد به توانایی زنان برنمی‌گردد بلکه به آن برمی‌گردد که برای دموکراسی و حقوق خودشان مقاومت کنند.
بسیاری از زنان در مقاومت مناصب بسیار حساس سیاسی را اشغال کرده و باید چنین روندی در ایران هم طی شود.
زنان اوکراینی شجاعانه ایستاده‌اند من در کنار آن زنان قوی می‌ایستم.
ضرب‌المثلی در آلبانی است که: خانه ما در آلبانی برای ما نیست بلکه محلی برای خدا و دوستان است و در این حالت برای دوستان ایرانی است.
لازم است به خانم رجوی به شما بگویم دوستان شما در آلبانی در کنار شما هستند بنابراین می‌گویم حاضر حاضر حاضر

 
روز زن-91 

فرانسیس تانزند - (مشاور رئیس‌جمهور آمریکا (۲۰۰۸)

زنان جهان پیشتاز مقاومت در تمام جهان هستند زنان هر روز در معرض خطر هستند فقط به‌خاطر اعتقاداتشان. من احساس فروتنی می‌کنم از شجاعت زنان مقاومت ایران برای غلبه بر این رژیم زن‌ستیز. این زنان شجاع علیه حجاب اجباری اعتراض می‌کنند نه به‌خاطر این‌که اعتقادی ندارند بلکه به‌خاطر این‌که اعتقاد دارند به انتخاب آزادانه.
زنان در اعتراضات اصفهان و سایر شهرها در معرض خطر قرار می‌گیرند اما می‌بینیم که هر روز بیشتر می‌شوند می‌بینیم که کانونهای شورشی بیشتر شرایط را باز می‌کنند و دیوارهای این حکومت زن‌ستیز را فرو می‌ریزند. می‌بینیم که زنان نقش پیشتاز را ایفا می‌کنند. بدانید من دوشادوش شما هستم و تا روزی که بتوانیم در روز جهانی زن در تهران ملاقات کنیم من همراه شما هستم.
می‌خواهم بگویم که تعامل آمریکا با ابراهیم رئیسی که مسئول این میزان از جنایت است و نقش داشته در قتل‌عام۶۷ بسیار مضحک است و نباید با این رژیم تعامل کرد. ما باید این شجاعت را داشته باشیم که تا زمانی که زنان در ایران از برابری برخوردار شوند به هیچ عنوان تعامل با این رژیم را نپذیریم.
خانم رجوی برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم سال آینده در کنار هم باشیم.

 روز زن-8 

ماریا کاروالهو - وزیر پیشین علوم و آموزش عالی پرتغال

از برگزار کنندکان این برنامه تشکر می‌کنم.
متأسفانه در دوران سختی به‌سر می‌بریم جایی که در دوران جنگ که زنان و کودکان و بزرگسالان و بقیه درد و رنج بسیار می‌کشند من در دوران فعالیت‌های سیاسی خود به سختی تلاش کردم تا نقش زنان را در جامعه ترویج کنم با تأکید مشخص در نقش زنان در مهندسی، هم‌چنین در رهبری سیاسی و تصمیم‌گیرنده.
من خودم به‌عنوان یک مهندس این کار را می‌کردم و به‌عنوان وزیر که در پرتغال مسئول علوم و آموزش عالی نوآوری بودم من استراتژی زیادی را ترویج کردم که نقش بیشتری را به زنان بدهم.
در پایان می‌خواهم همبستگی خودم را با زنان جهان اعلام کنم خصوصاً زنان ایران.

 

روز زن-94 

دکتر کریستینا ماریابامل – جانشین اسقف برلین

تشکر می‌کنم از شما که الگویی از تعهد و برابری بین زن و مرد ارایه می‌دهید.
همستگی‌ام را با شما اعلام می‌کنم، در کنار مسأله اتمی رژیم و حمله به اوکراین ما نباید فراموش کنیم رژیم زن‌ستیزی می‌خواهد برنامه‌اش را پیش ببرد. اما زنانی هستند که در مقابل آن ایستاده‌اند و رژیم آنها را به زندان می‌اندازد ما از زندانیان سیاسی زن کم می‌دانیم اما ما می‌دانیم و اعتراض نمی‌کنیم. زنان به‌خاطر حقوق‌شان در ایران مبارزه می‌کنند من سرنوشت مریم اکبری منفرد را شنیده‌ام با سه بچه که یک روز مرخصی نداشته است هم‌چنین زنانی مانند زینب جلالیان و فروغ تقی‌پور که نباید فراموش شوند.
باید یک حمایت گسترده بین‌المللی از زنان ایران صورت بگیرد. تبعیض زنان و نقض حقوق‌بشر توسط رژیم انجام می‌گیرد.
اعتقاد ما می‌گوید باید با دردمندان همدرد شد و با مقاومت‌کنندگان مقاومت کرد من در آلمان شرقی آن زمان متولد شدم، در یک رژیم مستبد اما آزادیخواهان از دیکتاتورها قوی‌تر هستند. ما از کسانی که آزادی را نقض می‌کنند قوی‌تر هستیم.
یک علامت از امید وجود دارد در رابطه با زنان ایران و من از شما حمایت می‌کنم.

روز زن-97 

لیزایاسکو ـ عضو کمیسیون خارجه پارلمان اوکراین

به همه شما روز به‌خیر می‌گویم: برای من بسیار افتخار آمیز است که با شما زنان شما صحبت می‌کنم و بسیار خوشحالم که امروز با شما و زنان در سراسر جهان هستم. مقاومتی که ما امروز پیش می‌بریم علیه نیروهای شرق است. ما در موقعیتی قرار داریم که پدران و برادرانمان در جنگ هستند اما زنان هم هستند.
می‌دانید که خانه ما دارد نابود می‌شود من از کی یف هستم هیچ امنیتی نیست همه‌اش بمباران است. جایی که من بودم الآن نابود شده، درد و رنج بسیار است اما می‌دانیم اگر ایمانمان را از دست بدهیم پیروز نمی‌شویم.
ماه پیش همسر من رئیس‌جمهور پیشین گرجستان دستگیر شد… بستگان من را دستگیر کردند
می‌خواهم به همه بگویم این درد و رنج ماست ولی ما برای همه شما مبارزه می‌کنیم چون اگر از آزادی خودمان دفاع نکنیم تاریخ ما را نمی‌بخشد. چند روز پیش چند نفر در کنار یادبود هلوکاست کشته شدند. زنی بود که در همان نزدیکی از بازماندگان هلوکاست بود و گفت هرگز فکر نمی‌کردم در دوران صلح دوباره به سنگر بروم. بیایید به‌خاطر بیاوریم به‌خاطر ایمان و عشقی که داریم تغییر را رقم بزنیم صلح باید در اوکراین و اروپا و تمام جهان رقم بخورد.

 

روز زن-99 

دکتر سوزانا تورکو - رهبر ارکستر و کر، معاون وزارت فرهنگ و توریسم آلبانی (۲۰۱۳)

به همه دوستان و به خانم مریم رجوی درود می‌فرستم خواهران گرامی مجاهد بسیار خوشحال هستم کنار شما هستم در این برنامه در روز جهانی زن که همه زنان آنرا گرامی می‌دارند.
ما به همه زنان به‌ویژه زنان مقاومت و مجاهدین خلق ایران درود می‌فرستیم که ارزش ایستادن برای آزادی در سراسر جهان را برپا داشتند.
خواهران مجاهد شما جانتان و نزدیکانتان را از دست دادید مقاومت شما ادامه می‌یابد برای برقراری آزادی و دموکراسی.
رابطه من از طریق ترانه‌های زیبای شما و ترانه‌ّهای آلبانی با شما در ارتباط هستم.
اکنون با زنان.

 

روز زن-993 

میشل آلیو ماری وزیر ارشد دولت فرانسه (۲۰۱۱)

همیشه مایه افتخار بسیار ی است که در کنار شما باشم و دلم می‌خواست که در کنار شما باشم در برلین.
باید بگویم که صحبت‌های این خانم اوکراینی بسیار تکان‌دهنده بود و همزمان چهره بسیاری از این روز ارائه می‌دهد چون تأکید می‌کند که چقدر زنان قدرتمند هستند و چقدر امید را با خودشان حمل می‌کنند و شما این کار را دارید انجام می‌دهید به مدت چندین و چند سال و من شما را تحسین می‌کنم به‌خاطر این فعالیت‌هایتان و بهمین دلیل درود می‌فرستم به‌طور خاص به خود شما و به همه زنانی که مبارزه می‌کنند برای آزادی و و دموکراسی و خوشبختی مشترک ما و خود شما در قلب و مرکز این ارزشها قرار دارید و شما حامل همه ارزشها برای ایران و زنان ایران و همه مردم ایران و البته حاملی این ارزش‌ها برای همه زنان و خلق‌هایی هستید که از دیکتاتوری رنج می‌کشند و حقوقشان نقض می‌شود بنابراین الان شما یک سمبل هستید سمبلی که زن باید در همه جوامع داشته باشد.
امروز من می‌گویم هر کشور نیاز دارد نقش بیشتری را به زنان بدهد.
من به‌عنوان وزیر پیشین کشور و خارجه درک می‌کنم که جهان هیچوقت این‌قدر خطرناک نبوده ما می‌بینیم که مناطق بحرانی جهان دارند تکثیر می‌شوند چه خاورمیانه باشد و چه اوکراین باشد و چه در خاور دور و آفریقا می‌بینیم.
می‌خواهم امروز از خود شما و از مردم ایران تشکر کنم.
می‌خواهم به شما بگویم در کنار شما هستم در کنار شما زنان ایران هستم و به همه زنان که تحت سرکوب هستند با فروتنی بگویم من در کنار شما هستم.
خانم رجوی شما همیشه حامل ارزشها و دموکراسی بودید.

 

روز زن-991 

دومینیک آتیاس – رئیس فدراسیون کانون وکلای اروپا با یک میلیون عضو

خانم مریم رجوی گرامی دوستان عزیز!
به‌رغم لحظات خاصی که در آن هستیم بسیار ضروری است که روی موفقیتهایمان انگشت بگذاریم.
برخی فکر می‌کنند زنان نباید به بعضی موضوعات نزدیک شوند اما زنان ایران بیش از ۴۰سال است که می‌دانند برابری را نمی‌شود محقق کرد بدون آزادی. آنها نیروی تغییر هستند، تغییر واقعی در ایران به یمن همین زنان شجاع محقق خواهد شد. ما این را در تمام تظاهرات و تجمعات دیدیم. به همه زنان نگاه کنید که برادران و همسرانشان را از دست دادند اما هرگز تسلیم این رژیم نشدند آنها از هر فرصتی استفاده کردند تا عدالت را برقرار کنند به زنان در کانونهای شورشی نگاه کنید که همه مشکلات را به چالش می‌کشند.
به خانم رجوی نگاه کنید که مسیر را فراهم می‌کند برای پیروزی که خواهد آمد. از شروع این مبارزه شعار ایشون می‌توان و باید بود. زنان نیروی تغییر در ایران و ثبات و صلح در جهان است. جهان توسط مردان اراده می‌شود و می‌بینید که الآن به کجا رسیده. امروز در کنار این زنان شجاع اکراین امروز در کنار همه زنانی هستیم که همراه با کودکانشان مبارزه می‌کنند. درود بر شما که این برنامه را اجرا کردید تا همه نیروهای زنان با هم همبسته شوند. من در افق می‌بینم که یک دنیای جدید دارد موفق می‌شود و این دنیای جدید به یمن تلاشهای شما و زنان ایرانی محقق می‌شود که هرگز تسلیم نمی‌شوند.

 

روز زن-992 

ماریان بیندر کلر - نماینده پارلمان فدرال سوئیس

خانمها و آقایان گرامی ممنون که می‌توانم چند جمله صحبت کنم خیلی افتخار بزرگی است که در این روز جهانی زن با شما باشم آن نماینده پارلمان اوکراین را دیدم شما در قلب ما جای دارید و هر کاری که بشود انجام می‌دهیم.
خانم رجوی عزیز خیلی تعجب زده هستم از جنبش شما، شما خیلی شجاع هستید در یک جنگ چیزی که از بین می‌رود واقعیت است در یک دیکتاتوری هم همان واقعیت است که از بین می‌برد ضروری است که واقعیتها را افشا کنیم بر علیه این جنگ و دیکتاتوریهایی این جنگها را راه می‌اندازند.
من در مدرسه با یک دختر جوان ایرانی ارتباط داشتم او سه تا برادر داشت من هم سه تا برادر داشتم لباسهای دهه۷۰ را می‌پوشید من هم همین کار را می‌کردم او یک زندگی خیلی مدرنی را می خواست پیش ببرد بعد از انقلاب خیلی شوکه شدم حقوق‌بشر نقض می‌شود و وضعیت زنان خراب می‌شود شوک بزرگی بود که حالت قرون‌وسطایی دارد در ایران شکل می‌گیرد وقتی زنان را می‌بینم که تحت تحقیر قرار می‌گیرند وقتی می‌بینم سر یک زن را می برند در کشوری که زنان سنگسار می شوند نباید نادیده بگیریم و هیچ چیز به اندازه اخبار درست برای دیکتاتوریها بد نیست ما با پارلمانترهای دیگر در ارتباط هستم از همه شما تشکر می‌کنم خیلی درود می‌فرستم ما آن‌قدر که شما شجاعت بخرج می‌دهید نیاز نیست شجاعت بخرج بدهیم تعهد می‌دهم که من از شما حمایت می‌کنم.

روز زن-994 

 میشل دووکولور - نماینده مجلس ملی فرانسه

خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی
وضعیت زنان ایران موجب نگرانی است و حضور شخصیت‌های سیاسی ارشد از دنیا بیانگر حمایت ما از زنان ایران و محکوم کردن رژیم ایران است که زنان را سرکوب می‌کند و زنان را وادار به ازدواج اجباری می‌کند. زنانی که نمی‌توانند به تنهایی سفر کنند و آنهایی که دستگیر و زندانی می‌شوند.
زنان در ایران به تعداد زیادی اعدام می‌شوند ما باید بسیج شویم علیه تبعیض و خشونت علیه زنان.
ما مدافع حقوق زنان هستیم و ما از ارزش‌های کمیته فرانسوی دفاع می‌کنیم که از آزادی و برابری در ایران حمایت می‌کند.
یکی از خواسته‌های شورای ملی مقاومت دفاع از حقوق زنان است و ۴۰سال از حقوق زنان دفاع می‌کند.
رهبری آنرا خانم مریم رجوی دارد که ما بارها در پارلمان از او و اهدافش حمایت کردیم.

 روز زن-995 


اوسه کلولند – وزیر پیشین فرهنگ نروژ

اجازه بدهید درودهایم را به تمام زنان در سراسر جهان به‌ویژه آنهایی که در این کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی زن با ما هستند برسانم.
امسال روز جهانی زن را در حالی جشن می‌گیریم که زنان شجاع از دو ملت دارند برای عدالت و انسانیت و برای سرنوشت مردمشان می‌جنگند. اول زنان شجاع اوکراین که برای استقلالشان علیه تجاوز نامشروع و یکجانبه روسیه به کشورشان می‌جنگند و دوم زنان ایران که علیه دیکتاتوری مذهبی در صفوف مقدم تمامی اعتراضات می‌جنگند تا حقوق‌بشر و دمکراسی را به کشورشان بیاورند.
می‌خواهم به هر دوی آنها بگویم که شما تنها نیستید، ما با شما هستیم، تمامی زنان جهان با شما هستند. تجاوز روسیه به اوکراین یک بیدارباش برای تمام جهان و به‌ویژه به غرب بود تا متوجه شود با متجاوزین در هر کجا که هستند نباید سازش و مماشات کرد. بلکه آنها باید به‌خاطر جنایاتشان مجازات شوند.
از این فرصت استفاده می‌کنم تا عمیق‌ترین همبستگی خودم را با زنان اوکراین و ایران و تمامی زنان جهان که برای عدالت و حقوق‌بشر می‌جنگند ابراز کنم.
در پایان می‌خواهم تبریک بگویم و تشکرات عمیق خودم را به شورای ملی مقاومت ابراز کنم که این برنامه را برگزار کرده است.

No comments: